Jak szybko schudnąć
16
Luty

Jak łatwo się domyślić, głównym składnikiem takiej diety są jajka, najlepiej kurze, ponieważ podobno właśnie one są skarbnicą różnych

jajka_w_wytloczce_400x300

składników odżywczych.

Dokładnie dieta polega na jedzeniu sześciu jajek dziennie, po dwa na każdy posiłek- śniadanie, obiad i kolację przez kilka do kilkunastu dni.

Jak widać, za podstawową wadę takiej diety można uznać monotonię towarzyszącą spożywaniu posiłków. Jedzenie jajek nie jest oczywiście jedynym zaleceniem w tej diecie.

Do obowiązków osoby odchudzającej się należy też wypicie około trzech litrów płynów dziennie, najlepiej jeśli jest to woda, bądź zielona herbata, ponieważ pomaga ona w wypłukiwaniu szkodliwych toksyn z organizmu, ale mogą to być też inne ziołowe, albo owocowe herbaty, ewentualnie słaba kawa.

Kategorycznie zabrania się używania soli oraz cukru, co może stanowić kolejną przeszkodę w wytrzymaniu takiej diety. Ważną zaletą jest to, że taką dietę można, a nawet powinno się wzbogacić warzywami i odrobiną owoców, tak więc do jajek można dodawać sałatki, bądź pojedyncze owoce i warzywa.

Należy jednak maksymalnie ograniczyć węglowodany. W nowszych, mniej restrykcyjnych wersjach diety jajecznej dopuszcza się raz na jakiś czas zamienienie jajka na kawałek ryby bądź piersi z kurczaka, muszą być one jednak gotowane na parze, absolutnie zabrania się jedzenia czegokolwiek smażonego.

Powszechnie uważa się, że dietę jajeczną można stosować do dwóch tygodni, jednak większość dietetyków jest innego zdania, według nich stosując taką dietę, bezpieczne dla zdrowia jest maksymalnie 5 dni.

Dieta jajeczna pozwala na bardzo szybie zrzucenie kilogramów(nawet 6 kg w kilka dni), jest to możliwe dzięki ograniczeniu węglowodanów. Należy jednak pamiętać, że skutki takiej diety nie będą widoczne na długo.

Utrata wagi jest pozorna, ponieważ powodowana głównie odwodnieniem. Dieta ta nie jest też odpowiednia dla osób mających problemy z sercem, miażdżycą i zbyt wysokim poziomem cholesterolu, ponieważ 6  jajek dziennie to tysiąc mg cholesterolu, natomiast zalecana dzienna dawka nie powinna przekroczyć 300 mg.

Jakie mogą być z tej diety efekty? Opinii w internecie jest na ten temat nie wiele. Jednak patrząc na tak ubogi jadłospis i menu diety każdy dietetyk stanowczo odradzi i stwierdzi, że jest niezdrowa ze względu na brak różnorodności produktów.  Na publicznym forum jest wiele opinii zarówno pozytywnych jak i negatywnych więc ciężko laikowi nieznającemu się na sprawie ocenić czy to zdrowa i dobra dieta i czy daje pożądane efekty.

Jedna z opinii czytelniczki, która stosowała tą dietę:

 

„Witam, stosowałam dietę jajeczną dwutygodniową z Internetu. Niestety dwa tygodnie to za krótko, aby zauważyć jakieś niezwykłe efekty, ale coś tam spadło z ciałka w sumie schudłam 1,5 kg, ale jak się dowiedziałam mogło to być z powodu mniejszej ilości wody jaką spożywałam :) . Niestety nabawiłam się cholesterolu i tyle w temacie. Nieco lepszą jest dieta 1200 kcal. „
 

Jak widzisz nie wszystko działa i nie jest to na pierwszy rzut oka taka łatwa i szybka sprawa schudnąć. Dlatego zapraszam Cię do zapisania się do newslettera w okienku,  po wpisaniu wyślę ci na Twoją skrzynkę poradnik w formie PDF ze wskazówkami jak szybko schudnąć :)

 

Tagi do artykułu:

dieta jajeczna

opinie forum

jadłospis

14 dniowa